5 Eylül 2014 Cuma

Overlok (Overlock) Bulmacası

Değerli kaderdaşlarım,
Uzun zamandır bir overlok makinesi almayı düşünüyordum. Piyasayı da baya bir araştırdım.
Ee birazda uygun olması lazım. Bir yandan kredi masrafları bir yandan evi geçindirmek zor.
Piyasada envai çeşit ev tipi overlok makinesi var. Makinede olması gereken ve karşılaması gereken özelliklere dikkat etmek lazım. Mesela bıçak kalitesi, iğne bulunabilirlik, plaka bulunurluk, ses olayı, garanti süresi vs.

Piyasadaki en ucuz makine ACME marka olandı. Yaklaşık 150 tl değerinde. Tabi ki ömürlük değil. Öğrendiğim kadarıyla ne parçası varmış ne de yeni üretilmiş makinesi. Zaten dört beş senedir de üretilmiyormuş. Ben de zaten ömürlük değilde kendimi toplayana kadar idare etsin diye tercih etmiştim. Ama sağlam bir ikinci elini bile bulamadım. Yani araştırmalara devam.



Acme ' den sonra en uygun makine YUKİ markasaydı. Fiyatı 336-360 tl arasında. Bazı yerler bir yıl garanti  veriyor bazıları üç yıl. Bir kurnazlık yapalım dedik ve Yuki 'nin kendi ana servisini aradık. Ve şöyle bir cevap aldık 'Biz 300 $ altındaki ürünlere garanti vermiyoruz'. Anladığım kadarıyla bayi garantisiymiş. Kendi sahibi arkasında durmuyorsa bayi durmuş ne yapayım. Yani bunu da es geçtim.



Sonra bir ara acaba "SİNGER 'e bakmalı mıyım?" dedim. Ufacık bir sorgulamada iğnesinin bile özel olduğunu, ve Çin malı olduğunu öğrendim ve bir daha ağzımı açmadım.


Gelelim beni bu sıkıntıda makine almaya razı eden makineye... Kendisi ZETİNA olur.
Yılların markası zaten. Bir ara el değiştirmiş ama çok uzun zaman önce. Özellikle makinecim (sevgili Tevfik ustam) bu markayı önerdi. Hatta Yuki makine görünümünü Zetina'dan kopyalamış. Tevfik usta makineyi koydu önüme çalıştırdı veee dikiş makinemden daha sessiz yahu. Fiyatı da şuan indirimde. Bugün geliyor İnşaAllah. 


Evet yani bir makine alacağım diye kırk takla attım. Ama yüzümü kara çıkarmasın inşaAllah. Pazartesi yeni müşterim geliyor. Ona çok güzel dikmek istiyorum. Sonuçta kendi beğenmediğimi başkasına veremem. 

Bir de bu saydığım makineleri kullanıp da memnun olan varsa sakın beni yanlış anlamasın. Allah uzun ömür versin de bol bol dikiş diksin.

Mutlu günler...


Sevgili takipçier, tarih 06.11.2020 ve yayını editliyorum.
Zetina marka overlok aldım ve sanırım üç sene kullandım. Her türlü kumaş soktum ama hepsini dikmedi. Bana iyi dayandı ama :) Şuan halk eğitimde dikiş hocalığı yapıyorum ve 4 iplik Singer makina mevcut. Çok sağlam değil ama dikiş ayarlarının çok olması beni tatmin etti. Eğer bu işi yapıyorsanız Pfaff öneririm. Yok ben kendime yeteyim, parça sıkıntısı çekmeyeyim diyorsanız Singer alın. En azından parçası uygun ve bulunabilir oluyor. 

25 yorum:

  1. Bunca yıllık makinacıyım bana overloğu siz öğrettiniz.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Teveccühünüz; ben sadece araştıracağım diye baya göbek çatlattım :) yararlı olduysa ne mutlu bana...

      Sil
  2. Güle güle kullanın fiyatı nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben peşin fiyatına 550 tl'ye aldım. Normal fiyatı 600 tl idi. Maşallah çok da memnun kaldım. İstanbul'daysanız makinacımı kesinlikle öneririm Rana hanım. İyi günler...

      Sil
  3. Dikiş makinanızın markası ve modeli nedir acaba?

    YanıtlaSil
  4. Makinenizi hayirli gunlerde kullanin insaallah.Makinecinizin adresini ve numarasini alabilirmiyiz acaba.

    YanıtlaSil
  5. Makinenizi hayirli gunlerde kullanin insaallah.Makinecinizin adresini ve numarasini alabilirmiyiz acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keleşoğlu Makina
      Telefon:0212 565 95 81 – 0212 674 15 36
      Teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Keleşoğlu Makina
      Telefon:0212 565 95 81 – 0212 674 15 36
      Teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Açıkçası ben janome ve zatına arasında kaldım. Ev tipi overlok hangisi daha iyi olur?

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar. Overlok makinasi icin kafa catlattigim su gunlerde yaziniza rast geldim. Merak ettigim makinayla ilgili görüşleriniz su an nedir?

    YanıtlaSil
  8. Bende sizin aliginiz modeli tercih etmeyi düşünüyorum kullandıktan sonraki yorumunuz nedir acaba

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Şuan bende singer ve zetina arasında kaldım..terzi gözüyle paylaşım yapan arkadaşım son görüşlerinizi bilgilendirirmisiniz teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Evet yorum yapmamışsınız

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. Bende bu makineyi istiyorum ama yedek parça sıkıntısı yani lüper,bıçak gibi çeker miyiz acaba bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç cevap verdiğim için özür dilerim. Evet bu makina Yuki'nin modeliydi ve artık üretilmiyor. Eğer ucuz olsun derseniz Singer e bakın derim. Overlok makinalarının genel malzemesi aynı. Bıçak sorun olmaz, belki üst lüper aynı olmayabilir her modelde. umarım yardımcı olmuşumdur.

      Sil
  15. Merhaba bende bir suredir makine araştırıyorum ve kafam çok karıştı açıkçası hem uygun hem güvenilor bir yer bulmak çok zor siz nereden aldınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kusura bakmayın uzun süredir sitem aktif degildi. Zetina overlok ile çok iş yaptım ve hor kullamdım. Bana iyi dayandı. Eğer bütçe el verirse Pfaff almanızı öneririm. Eğer yetmezse ve nazik iş yapıyorsanız Singer 4 iplik olanı öneririm. Şuan dikiş kursunda kullanıyoruz ve her işimize yarıyor. İnternetten alacaksanız Taşay makinayı öneririm. hem instagram adresinden de ilgileniyor. İnşallah yardımcı olmuşumdur.

      Sil
  16. Janome öneriyorlar. Bende uygun olsun diye singer bakıyorum ama modelleri farklı 14sh 600 654 754 aralarında ne fark var acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini önerirsiniz

      Sil
    2. Fiyat yükseldikçe makina içinde kullanılan materyaller değişir. Ve kumaş tutuşu farklı oluyor. Mesela kurstaki makinamız 654 olanı, öğrenciler memnun. Sıfırı sizi en az 4 sene götürür. Aslında iyi niyetli bir makinaciya gidip tek tek denemeniz lazım. Inanın hemen anlarsınız. Sesi bile fark ediyor. Pfaff makinalar ev tipi için profesyoneller diyebilirim. Janome sağlamlığıyla bilinir. Singer ise hem uygun hem de parçası ucuz ve her yerde bulunabilir. Siz kendi kendinize dikiyorsanız sadece singerle başlayıp acemiliginizi atmanızı öneririm. Yok ben devamlı dikeceğim derseniz eğer yeriniz müsaitse sanayi tipi, değilse mutlaka pfaff öneririm.

      Sil

Teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için çok değerli :)