4 Eylül 2014 Perşembe

Aliexpress'ten alışveriş yapmak isteyenler

Merhaba canlar..

Telefonda resimleri karıştırırken, Aliexpress ' ten aldığım bir ayakkabıyı buldum.
Sizinle de paylaşmak istedim. 

Bayılarak aldım bunu. Satıcıyla sorun yaşamadım. Zaten puanı yüksek olan satıcı seçmiştim.
Sadece burun kısmındaki dikişlerde yamukluk var ama satıcı bir daha ki siparişimde %10 iskonto yapacağını söyledi. Gerçi bir daha sipariş veremedim.
 Şimdi bu siteden alışveriş yaparken nelere dikkat edeceğiz bir bakalım.
  1.  İlk önce alacağınız ürünün muadillerini çok iyi araştırın. free shipping olanlar önceliğimiz. Ama ücretsiz kargo seçeceğiz diye satıcıların profillerine bakmayı unutmayalım.
  2. Alacağız ürün sayfasının sağında satıcı profili bulunur. Feedback yani geribildirimlere dikkat edelim. Gerekirse yorumları tek tek okuyun. Ben özellikle -5 tane Türk aldıysa alacağım- diye totem yapmıştım.
  3. Devamlı satıcıyla iletişimde olun. Özellikle Google translate çok işinize yarayacak(sık kullanılanlara ekleseniz iyi olacak).  İletişimde olun ki, siparişinize özen göstersin.
  4. Kredi kartı olayını sanal kart çıkartarak çözmüştüm. Sanal kartınıza alacağınız ürünün maliyeti kadar para yüklerseniz, içiniz rahat eder.
  5. Şimdi en önemlisi, siparişi verdikten sonra 'confirm order received' diye bir yazı olacak. O butona ürün elinize gelmeden sakın basmayın. Yoksa paranız kargo gelmeden karşı tarafa geçer.
  6. Kargonuz geldi bir de baktınız ki istediğiniz ürün değil. Ya satıcıya pazarlığa oturun ya da satabilirseniz başkasına satın. Çünkü kargoyu geri göndermek sonra yeni ürünü beklemek falan yaklaşık üç ayınızı alır. 
  7. Hiçbir sorun yoksa, güle güle kullanın. Zaten bir alışveriş yapınca ustası olup çıkıyorsunuz.

Bol alışverişli günler...



1 yorum:

  1. Acaba ödeme işlemini nasıl hallettiniz? Çünkü para birimi yabancı da...

    YanıtlaSil

Teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için çok değerli :)